Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل التاسع 9 بقلم أمنية الحبشي

ريان بغضب / بطلي البرود ده …انت حياتك ادمرت .. وانا كمان حياتي ادمرت بسببك لو مكنتيش سلمتي لمروان من الاول مكنش حصل كل ده …ياما حزرتك منه وانتي متسمعيش …لحد ما دمرلك حياتك وحياتي خلاني لعبة في ايد العاه** بتاعتة … انتي عارف  سيلين حامل مني يا حور …. عارفة يعني اي حامل مني … عارفة بعني اي واحدة كانت بتنام في حضن واحد تان وهي متجوزة … والله اعلم ده ابني ولا ابن مروان حبيب القلب 
صدر صوت قوي جداااا اثر صفع حور لريان بقوة علي وجهه 
حور بقوة/قول كل الي انت عاوزة اما تربط بيني وبين مروان لاااا 
ريان بغضب جحيمي اعمي/ليه مش مروان ده الي …… ولكن فاق ريان علي انتفاضة حور بين يدية فتاكد انها ستنهار لا محالة 
ريان بأسف /حور انا 
قاطعته حور بكلامات غير مرتبة 
حور/ انت بتقول حياتك ادمرت ليه …. هاااااااا رود عليا …. ساكت ليه …. ادمرت علشان حبيت واحدة وطلعت خاينة…. عندك حق انا السبب في كل ده …. انا الي سلمت لمروان ….. بس انت لو حياتك ادمرت قراط انا حياتي ادمرت 24 قراط يا ريان…. انا ال.ي. مروان اغتصبني 
خرجت شهقة من فم الجميع من الصدمة بينما اكملت حور بكلامها الغير مرتب وانهيارها الكبير/ انا الي في يوم وليلة فقدت شرفي …. اهم حاجة عند البنت رااحت يا ريان …. قولي انت بقااا حياتك ادمرت ازاي هاااا …. طلقتها وعايش حياتك … اما انا حور كمال الهواري اشهر سيدة اعمال في فرنسا … ممسوك عليا زلة علشان اسكت… علشان كل ما اجي اعترض الاقي حد بيقولي لو معملتيش كذا هفضحك….. عرفت مين الي حياتة ادمرت …. انا يا ريان مش انت … مش انت ياصاحب عمري 
سارة بتهكم/وعاملة فيها سيدة أعمال وانتي طلعتي …. اخص عليكي يا رورو
لم تتحمل حور نبرة تهكمها هذة …. اتجهت لطبق الفاكهة وقامت بمسك السكينة وقطعت شريان يدها في اقل من الثانية ووقعت علي الارض مستسلمة
الجميع بصرخ/حووور 
ولكن حور لم تكن معهم فهي الان في أحلامها التي استسلمت لها 
ريان ببكاء علي الهاتف/مايكل جهز السيارة سننقل حور للمستشفي 
ذهب سليم لها وأمسك يدها بصدمة/حور انتي بتهزري …. اي الي عملتية ده …. قومي يلا ياحور ولكن لا حياة لمن تنادي 
سليم بصراخ/لاااااا مش هتسبيني ياحور …مش بعد ما لقيتك تسبيني تان 
كمال/أطلب الإسعاف ياسليم بسرعة كل ثانية خطر عليها 
ذهب ريان لحملها بحزن كبير 
دفعه 
سليم بغضب جحيمي حارق/متقربش منها تان
ريان بغضب و بحزن/طب شلها انت ويلا علشان كدة خطر عليها 
حملها سليم وذهب بها الي سيارة مايكل وجلس بالخلف واجلسها علي قدمة وريان يجلس في الامام بجانب مايكل 
وخلفهم عربية تضم عامر وكمال وملاك ومنال
__________بعد قليل وصل سليم وريان الي المستشفي وسليم يحمل حور 
سليم بصراخ مخيف/دكتورة بسرررعة 
جاء دكتور لة/ سليم بيه تحت امرك 
سليم بصوت مخيف/ دكتورة بسرررعة ولو جرلها حاجة هخرب بيتكو كلكم 
لم يقوي الطبيب علي الحديث وطلب الدكتورة واخذو حور 
خرجت الممرضة وهي/  تقول عاوزين دم كتير لانها نزفت 
ريان بسرعة/ انا نفس ذمرة دمها بس انقذيها 
سليم/وانا ابن عمها شوفي لو نفس الذمرة
ذهبو مع الممرضة وفعلا ذمرة دماء سليم كانت نفس ذمرة دماء حور 
جاء الجميع الي المستشفي ووقفو ينتظرون خروج الطبيب بعد تبرع ريان وسليم بالدم 
بعد ساعة خرجت الطبيبه وهي تقول 
الطبيبة/الحمد للة قدرنا ننقذها … هي فقدت دم كتير وانا ادتها حقنة منومة علشان الالم وهتصحي كمان  ساعة 
اومأ الجميع لها فكانو في حالة صدمة مما حدث وريان يقف ويسند راسة وهو يبكي بمرارة كبيرة 
وسليم كلما يتذكر حديثها يزداد غضبة ورغبة قتل مروان تزيد أكثر وأكثر 
وملاك وعدي الذي علم من الحراسة يبكون علي شقيقتهم 
وكمال وعامر علامات الصدمة بادية علي وجههم 
ومنال وروحية يشعرون بالحزن لاجل حور وسارة تتصنع الحزن بمهارة 
__^^_______ وقت انتحار حور في فيلا مروان 
نجد مروان ممدد علي سريرة وسيلين تتوسد صدرة العاري 
مروان/هموت واعرف ايه بيحصل دلوقتي في القصر 
سيلين باستغراب/لية يعني اي الجديد 
مروان بثقة/طبعا في جديد … مش انت قولتي لريان انك حامل … وريان غضبة اعمي اكيد هيتهم حور …. فحور مش هتلاقؤ غير مروان الي بيحبها فتلجألة 
سيلين/تلجأ لمين يامروان دانت دمرت حياتها …. وبعدين انت لية مش بتحبني 
مروان/احب واحدة كانت بتنام في حضني وهي متجوزة 
سيلين بحزن/انت بتعمل فيا كدة ليه يا مروان انا بحبك واتجوزت ربان بنائا علي طلبك انت 
مروان/ماهو كله بحسابة بردو ولا اي يا سولي 
قاطع حديثهم الحارس الذي عينة مروان علي قصر الهواري 
حارس/ايوة ياباشا 
مروان/اي يا زفت في جديد
حارس/ايوة ياباشا خرجو كلهم من شوية بالعربيات وانا مشيت وراهم لقيتهم داخلين المستشفي ببت 
هب مروان من سريرة بفزع/تروح دلوقتي تعرفلي مين البت دي حالا وانا معاك علي التلفون 
حارس/حاضر ياباشا 
دخل الحارس الي المستشفي وندي علي ممرض واعطاه رزمة من الاموال 
حارس/الا قولي مين البت الي لسة داخلة دي 
ممرض/واللة معرفش … بس الي اعرفة انها بنت عم سليم الهواري 
حارس/تشكر 
الحارس/سمعت ياباشا 
مروان/لا يا غبي عاوزة اعرف دي حور ولا اختها 
حارس/طب ما تبعتلي صورتها  ياباشا يمكن اعرفها 
مروان/ماشي 
ارسل له مروان صورة لحور 
الحارس/واللة ياباشا شكلها هي اصل الي جم وراهم مكنش فيهم البت دي 
مروان/تعرفلي حالتها بالظبط وتدفع  لكل الدكاترة علشان تبقي كويسة …. انت عارف لو جرالها حاجة مش هيكفيني موتك
الحارس/مفهوم ياباشا
أغلق مروان بوجه الحارس وجد سيلين تبكي 
مروان/انا مش ناقص قرف علي المسا عاوزة تتزفتي تعيطي غوري من وشي 
ذهبت سيلين من الغرفة وهي تبكي لكن ما فائدة الندم بعد فوات الاوان 
_____________مرت الساعة علي الجميع كانها دهور كثيرة  فالان فاقت حور اخيرا دخلت الدكتورة وسمحت للجميع بالدخول معها 
الطبيبة/لا داحنا بقينا كويسين خالص بس عاوزين نتغذي كويس علشان الدم الي انتي نزفتية 
ولكن لا حياة لمن تنادي فحور صامتة كأنها ليست معهم 
ريان ببكاء/لا ياحور … باللة عليكي لا انا اسف بس متعمليش كدة تان … انا السبب انا حيوااان
الطبيبة/حور انتي سمعاني 
حور/لا رد 
الطبيبة/واضح انها اتعرضت لانهيار اوصدمة عصبية شديدة اثرت عليها وخلتها صاحية بس مش متفاعلة 
ريان ببكاء/حصل معاها الموضوع ده 4شهور قعدت شهرين في المستشفي واتحسنت وبقالها شهرين كويسة 
الطبيبة/طب اقدام هي حصلها كدة اكيد الدكتور نبه انها متتعرضتش للتوتر 
ضرب ريان يده بالحائط بقوة كبيرة جعلتها تنزف 
ريان ببكاء/انا السبب انا غبي 
الطبيبة/ايدك بتنزف 
خرج سليم بغضب كبير وقام بالاتصال علي خارسة الشخصي 
سليم/عاوز اعرف عنوان مروان الحديدي حالا 
مر دقيقة واتصل به الحارس وقال له  عنوان مروان
ذهب سليم بغضب لمروان ودخل بغضب جحيمي وكان يضرب للحراس بغل لانهم يمنعوه من الدخول 
قام بالطرق علي الباب بقوة فتحت الخادمة /نعم حضرتك مين
دخل سليم بهمجية وهو يصيح باسم مروان بصوت جهوري 
مروان/مرحب مرحب بسليم الهواري … بس حلو الشووو الي انت عملتة 
مسك سليم من تلابيبه بقوة وهو يزمجر بغضب وقام بلكمة لكمات متتالية بقوة 
مروان ببرود رغم المة/اهدي بس يابرو في ايه 
سليم بغضب/بقاااا انت توسخ شرف عيلة الهواري يا وس*  
فهم مروان نقصد سليم فقال 
مروان/هي فهمتكو اني اغتصابتها بردو تؤتؤتؤ …. هي الي جاتلي برضاها الفيلا وهي عندك اسألها 
سليم بغضب/اخرس يا بن الكل* يا وس* 
مروان/انا هنا اهووو روح اسألها اذكان هي الي جاتلي ولا انا الي غصبتها وبعدين تعالي اعمل الشووووو ده 
سليم/________
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!