Uncategorized

رواية كسرني رغم حبي له الفصل التاسع 9 بقلم فرح طارق

 رواية كسرني رغم حبي له الفصل التاسع 9 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل التاسع 9 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل التاسع 9 بقلم فرح طارق

في ڤيلاا مراد توجد الانوار والاغاني الصاخبه 
مراد بإبتسامه: منورين يجمااااعه، ماما ماما فين حيااه
حنان: بتجهز فوق يحبيبي ومعاها اماني
مراد: طب ياريت تستعجليها علشان رجال الأعمال وصلوا وعايز اعرفهم عليها 
حنان:حاضر
_______________________________*______
في غرفه حياه
امانى بإبتسامه: بجد زي القمر يحياه 
حياه بإبتسامه: تسلميلي يروحي ثم أكملت انتى مش هتلبسي فستان ؟؟!
امانى: لا لا مش هينفع
حياه بإندهااش : لييي بس يبنتى بصي انا عملالك مفاجأة، 
امانى بإستغراب :مفاجأه ايي
حياه: شوفي كده الفستان ده
امانى: حلوو اوووى يحياه بس انتى هتلبسيه ازاى وانتى لابسه ده هو ده مش عجبك
حياه بضحك: يحببتى ده ليكي انتى انا جبتهولك هديه وبعدين عشان الاعمي يشوف
امانى بكسوف: بس ده كتييير اووي يحياه
حياه بإبتسامه: مفيش حاجه كتيره عليكي يقمر ادخلي بقاا اجهزي وانا هعملك ميك اب بسيط كده يلايق عليكي انتى محتاجه اصلا
امانى بفرح: ربنا يخليكي ليا يحياه بجد ياريتك كنتى اختى ثم أكملت بحزن اصل انا مليش اخوات ولا اب وام 
حياه بإستغراب: ازاى وانتى قاعده مع مين 
امانى بحزن والدموع في عيناها: مش عارفه يحياه صدقينى اللي ربوني قالولي أنهم كانوا لاقينى وانا مش بنتهم بس حقيقي انا بحبهم اووى ربنا يخليهم لياا ويحفظهم الحمد لله
حياه: متقلقيش خير ان شاء الله يحببتى، أن شاء الله تلاقيها ثم أكملت ايي يبنتى عايزين نفرح النهارده مش عايزين عيااط بقااا ادخلي اجهزي
امانى وهي تمسح دموعها: حااضر…… حااضر
تذكرت حياه أن آدم ليه اخت بس هو ميعرفش عنها حاجه : معقوله تكون اخت آدم لااا لااا استحاله ايي ال انا بقوله ده وليي مش أخته انا لازم اعرف  
نسيبهم ونروح لآدم وسيف
______________________________________
في قصر آدم مدكور
آدم يرتدي بدله سوداء انيقه ويصفف شعره بإحترافيه  وكان حقا وسيم 
آدم بحزن: كان نفسي يحياه تبقي موجودة بس يخساره اختارتي انك تمشي وتبعدي ثم رن هاتفه
آدم: الوو
سيف: اييي يكنج خلصت 
آدم: اهااا اهلا
سيف: اشطااا…… هعدي عليك نروح سوا
آدم: لا لا  روح انت معناه نازلي
سيف بإستغراب: لييي ، هو في حاجه
آدم: يبنى خلي عندك دم شويه البت بتحبك من زمان وانت مش معبرها 
سيف بسخريه: مش لما يبقي عندك انت الاول ثم اكمل خاايف اظلمها معايا يا آدم وخايف متكونش بتحبنى وانه ممكن تبقي عادي ومفيش حاجه اصلا
آدم: ما تلم نفسك يعنى دي غلطتى اني عايز أوفق راسين في الحلال، صراحها بحبك يا سيف عشان متندمش بعد كده متغلطش غلطت اخوك يسيف
سيف: حااضر يا آدم حااضر
آدم: يلااا اشوفك في الحفله بقااا بيباي
سيف: بيباي
______________________________________
في غرفه حيااه
حياه : قمر بجد بسم الله ماشاء
امانى: بجد يحياه
حياه بإبتسامه: اها والله يحببتى زي القمر
امانى بحيره: تفتكرى أن مراد ممكن بعجب بيا
حياه: حبيبتي انتى زي القمر وبعدين لازم تثقي في نفسك شويه واتقلي عليه واديه بالدبش في وشوا
امانى: لا لا مقدرش اعمل كده يحياه ده صاحب الشركه ومديري مقدرش
حياه : خلاص براحتك بس ابقي متزعليش لما مراد يبقي لغيرك أو يحب حد
امانى بغيره: هو ممكن يحب حد !!!
حياه: اها طبعا عاادى وانتى شايفه مراد مز يعنى ايي وحده تحبه علطوب ثم أكملت يعنى علي العموم براحتك عادي مش مشكله 
امانى بغيره: انتى بتقولي ايي يحياه مش بعد كل ده تيجي واحده وتاخده غيري لاا مش هسكت
حياه: يبقي تنفذي اللي بقولك عليه اتعملي معاه بحدود بره الشركه هو مش مديرك سامعه وفي الشركه حاجه تانيه سامعه 
امانى:سامعه
____________________________________
عند سيف ونازلي
سيف وهو يفتح باب السيارة لنازلي: اتفضلي
نازلي بإبتسامه: شكراً وركبوا
سيف بخوف: نازلي انا كنت عايز اقولك على حاجه
نازلي ومازالت مبتسمه:عايز تقول ايي بسيف
سيف بتردد: نازلي انااا….. اناا…
نازلي مقاطعه له:انت ايي بسيف
سيف سريعًا: انا بحبك يا نازلي ومش من دلوقتي من زمان علفكرا وهتتجوزينى يعنى هتتجوزينى مفيش اختيار ده أمر واقع سامعه
نازلي بضحك: تمم يفندم، ايي اوامر تانيه
سيف وهو لا يصدق: انتى قولتى انك موافقه صح انا سمعت صح
نازلي بضحك وتنظر له بحب: ايوه قولت أنى موافقه يسيف ، وانا كمان بحبك علفكرا 
سيف وهو يمسك يديها ويقبلها: وانا كمان بحبك يقلب وعيون سيف
ابتسمت نازلي وانطلقوا بالسيارة إلي الحفله
__________________________________________
عند حياه 
حياه: اخيرا خلصنا
امانى: صحيح يحياه ناويه تعملي ايي مع آدم
حياه بحزن وحيره: مش عارفه والله يا امانى ثم أكملت بضحك ده هيتفاجئ مفاجأة زي القمر النهارده
امانى: الله يكون في عونه النهارده والله مش مستريحالك يحياه
حياه: ولا انا مستريحلك الصراحه
امانى بضحك: إذا كنتى انتى المصيبه ذات نفسها انتى بتقولي ايي وضحكوا
___________________________________
عند آدم
آدم: واخيرا الباشاا شرف
سيف وهو ممسك بيد نازلي: اها يخويا عندك مانع ولا ايي انت بقالك كتيير ولا ايي 
آدم فهم ان سيف اعترف لنازلي واخيرا
آدم: لا بقالي حوالي ربع ساعه كده صحيح فين المهندسه صاحبه التصاميم عايزين نباركلها هي ومراد
سيف بعدم ارتياح: يا ترى الكينج ناوي على ايي مش مستريحلك يا آدم
 آدم بإبتسامه واسعه: كل خيييىر ثم اكمل فين مراد عايزين نباركله
سيف وهو يشير لمراد، ثم بعد لحظات جاء
آدم: الف الف مبروووووك يا مراد عايزك تحتفل بقاا وتظبط نفسك عشان دي أن شاء الله اخر مناقصه ليك تكسبها متفرحش كتيير يعم
مراد بغيظ: عيب عليك المناقصه جايه ليااا وطبعا الفضل كله يرجع المهندسه حياااه ، هي فين حياااه حيااااه
آدم بإستغراب وفي نفسه(اكيد مش هي لاا لااا استحاله تكون حياه مراتى يارب خيب ظنى ومتبقاش هي مش ناقصك انا يحياه)
جاءت حياه من الخلف وكانت ترتدى فستان بلون الابيض له أكمام متوسط الطول يصل الي بعد الركبه وتاركه شعرها البنى: نعم يمراد، في حاجه
آدم بصدمه: حيااااه، انتى بتعملي اييي هناا
حياه بإبتسامه واسعه: انا المهندسه القالك عليها مراد
آدم ويجز على سنانه: تشرفنااا 
مراد : الانسه حيااه من احسن المهندسين اللي اشتغلوا عندي في الشركه
آدم بعصبية: انسه!!!! ، الهانم تبقي مراتى اسمها مدام حياه مش كده يهانم
سيف ونازلي بيبصوا لبعض ومستغربين
حياه وهي تغيظ آدم: كنت مراتك ودلوقتي لاا انا حره يعنى اعمل اللي انا عايزاه سااامع
سيف وهو مازال يجز علي سنانه: والله ، لاا مش سامع 
مراد: طب تعالي يحياه استاذ جاسر حابب يعرفك تعالي …. يلاا
حياه وهي تنظر لآدم بخوف. وهي تحاول أن تبقي قويه: يلاا يمراد يلااا وذهبوا 
آدم بعصبية: مااشي يحيااه والله ما هسكت
سيف: في ايي يعم ما تسببها مش انت هطلقها خلاص عايز منها ايي خليها تشوف حياتها وبعدين هي زي القمر الصراحه وكزته نازلي في كتفه 
سيف بصوت منخفض: هفهمك اصبري مش وقت غيرتك دلوقتي
آدم بغضب: سيف اخرس خاالص مش عايز اسمع صوتك وبعدين انا مش هطلقها عند فيها بقااا تبقي تورينى هتعمل ايي الهانم ومشي يراقب حياه
سيف: تستاهل يا آدم عشان تتربي
نازلي بغيظ: هو بردوا اللي عايز يتربي والله
سيف بحب:ده انتى اللي في القلب ،ثم اكمل بجديه انا بعمل كده عشان آدم يعرف قيمتها
_______$$______________$_____________
عند حياه ومراد
مراد بإبتسامه: اهلا بأستاذ جااسر منور الحفله اقدملك بشمهندسه حيااه صاحبه التصاميم
جاسر بإبتسامه واسعه: اهلا يبشمهندسه حياه، حقيقي فعلا التصاميم بتاعتك هايله فعلا تستحق
مراد بإستأذان: طب عن اذنكم اناا هروح اشوف امانى
حياه: مااشي يمراد وغمزت له
راح مراد لاماني
مراد بإعجاب: ايي الحلاوه دي يقمر، كنتى فين يا امانى من زمان
كانت امانى ترتدى فستان بلون الروز الفاتح واسع ترتدي فوقه حجابها الذي يجعلها انيقه وكانت حقا تشبه الاميرات بهذا الفستان والميك الخفيف فهي جميله بدون ميك اب
امانى بكسوف: شكراً ، ما انت الاعمي يمرااد 
مراد بإندهاش وهو لا يصدق ما يسمعه: انتى قولتى اعمي!!!!
امانى وهي تمثل القوه: اهاااا، عندك مانع بقااا
مراد بحب:لا طبعا معنديش موانع طلاما معاكي يقمر انتى
امانى بكسوف ووشها بقاا احمر: طب عن اذنك حياااه بتنادي علياا تقريبا ومشيت بسرعه
مراد بضحك: يبت انتى رايحه فين استنى ومشي وراها
_________ _______$$_______________________
عند حياه وجاسر
جاسر كان بيكلم حياه بخصوص الشغل والتصاميم
جاسر: ياريت لو تشتغلي عندي في الشركه هكون مبسوط اووى
حياه بضحك. ومراد يقول علياا اييي وضحكوا 
طبعا كل ده وآدم بيراقب كلامهم سوا وضحكهم ومتعصب علي الاخر 
ثم اشتغلت الاغانى وبدأ الجميع بالراقص
جاسر بإعجاب:ترقصي!!!
حياه بإبتسامه وهي تنظر لآدم: اكيييييد 
بدأت حياه وجاسر بالرقص ومعهم سيف ونازلي والجميع
آدم علي آخره خلااااص ، وحياه بتبصله وتضحك وتضحك لجاسر وآدم متغاظ وعمال يبصلها ،راحله سيف وهو يغيظ آدم: اهدي يا آدم مش كده حاول تباان طبيعي عشان الصحافه بتصور
آدم بغضب: ما تولع بقولك ايي سبني دلوقتى ،انا علي أخري 
سيف: علي راحتك
جاء مراد حياه عايزك لحظه واخدها
 مراد :حياه انا بحب أماني
حياه بفرح: بجد ….. بجد بتتكلم جد يا مراد
مراد: ايوه يحياه  اهم حاجه هي تكون بتحبنى
حياه وكأنها لا تعرف: مش عارفه يمراد بجد ما تشوفها
مراد: متردد الصراحه وخايف ترفض أو يكون في حد في حياتها ومش قايله
حياه بإبتسامه: لا متخافش يمراد روح وقولها تمم تعالي وخدها ومسك ايديها وبيبتسم لسه وهوووووب آدم مسكه ضربه 
حياه بخوف: آدم استنى هفهمك بس…….. استنى
ضرب آدم مراد وشد حياه من أيديها ومشي بيها ،حياه خافت تعترض لان آدم كان متعصب اوووى فخافت 
يتبع……..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!