Uncategorized

رواية يا أنا يا هو الفصل الحادي عشر بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الفصل الحادي عشر بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الفصل الحادي عشر بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الفصل الحادي عشر بقلم عبير أشرف

♕ في الاسكندرية عند اسر ♕
اسر بصدمة????: انت 
فهمي بتعجب:???? انت خد عليا اوي 
اسر بنتباه:  اسف يا فندم 
فهمي: ماشي هعديها طيب هتسبني واقف كدت كتير 
اسر: اتفضل يا فندم 
دخل فهمي و اعد في الصالون 
اسر باحراج: حضرتك عرفت مكاني منين 
فهمي بتعجب????:  اسر هو انا ليه حاسس انك بتكلم ابن خالتك مش مدير المخابرات 
اسر باحراج: انا اسف يا فندم 
فهمي: انا عارف مكانك من اول يوم مشيت فيه لما خليت غيث يجي ياخدك و بعدها دكتور ثائر اللي عملك العملية. 
اسر: و ايه اللي جايب حضرتك هنا دلوقتي 
فهمي: انا جاي هنا لابني مش لظابط عندي 
اسر: ارجوك يا فندم انا محتاج اخد وقتي محتاج افوق من صدمة اخويا و ( سكت) 
فهمي: و داليدا 
اسر: ايوة ثم اكمل بغضب انا ازاي اثق في واحدة معرفهاش في الوقت اللي كنت بحارب فيه خيانة اخويا انا غبي
فهمي: عشان وقتها صدقت قلب مش عقلك 
اسر بغضب????: عشان غبي 
فهمي: اسر اهدى كدا واسمعني 
اسر بغضب???? و صوت عالي: مش عايز اسمع حاجه 
فهمي بغضب ????و صوت عالي: انت نسيت نفسك ولا ايه انتباه يا حضرة الظابط 
جيه غيث على الصوت 
غيث بخضة????: مالك يا اسر و بتزعق كدا ليه يا عم انت مين اصلا
فهمي بغضب:???? انا فهمي الجزار مدير المخابرات 
غيث بتوتر:???? اهلا يا باشا زعق براحتك 
فهمي بهدوء: اعد و اسمعني كويس في اللي هقوله 
اسر:  بس 
غيث بمقاطعة: بس ايه اعد الله يهديك انت مش شايفه عامل ازاي 
اسر: حاضر. 
غيث: باشا تشرب ايه 
فهمي: اعد انت كمان. 
بعد جلوس اسر و غيث 
فهمي: داليدا تبعنا مش تبع معتز 
اسر بصدمة????: ايه 
غيث: ????صلاة النبي دا كدا احلوت اوي قول يا حج قول 
فهمي: حج 
غيث باحراج: اسف يا باشا 
اسر: تبعكم ازاي 
فهمي: اسمع 
♕ فلاش باك ♕
فهمي: فهمتني انا عايز ايه 
مدير احدى ميتشفيات الجيش المصري: طبعا فهمتك دلوقتي هتيجي واحدة من اكفئ الاطباء المتخصصين في المجال دا 
فهمي: تمام 
خبط الباب و دخلت داليدا 
المدير: تعالي يا دكتورة ( و هو يشاور على فهمي)  فهمي الجزار مدير المخابرات و دي الدكتورة داليدا امين 
فهمي: تمام سيبنا لوحدنا شوية 
المدير: تحت امرك يا فندم 
فهمي: اتفضلي اعدي يا دكتورة 
داليدا بتوتر: افندم حضرتك عايزني ليه
فهمي: اسمعني كويس اوي في اللي هقوله دا 
داليدا بتوتر: اتفضل 
فهمي و حط ادامها صورة: اللي في الصورة دا اسر الحديدي مقدم في المخابرات المصرية و من اكفئ ظباط الجهاز 
داليدا: ماله دا 
فهمي: متقطعنيش 
داليدا: حاضر، 
فهمي: كان في مهمة برة مصر لمعرفة مكان تصنيع فيرس مصطنع هيدخل البلد سافر هناك واتحقن بالفيرس و اخوة هو صاحب شركة الادوية اللي هيدخل عن طريقها الفيرس دا اسر من وقت ما عرف ان اخوة مع الناس دي و دا دخله في صدمة خلته رافض يتكلم بس دلوقتي اخوة هيزرع حد معاه عشان يخلص منه خالص 
داليدا: انا علاقتي ايه 
فهمي: هنبعتك عن طريق راجل تبعنا مع اخوه عشان انتي اللي يزرعك معتز مع اسر 
داليدا: بس دا موضوع صعب 
فهمي: دكتورة داليدا انتي ظابط في الجيش برتبه ملازم اول مفيش حاجه اسمها موضوع صعب 
داليدا: تمام يا فندم 
فهمي: هتروحي من بكرة و اهم حاجه تكوني هادية مع اسر انا عايزة يفضل ميتكلمش عشان نكسب وقت 
داليدا: ازاي 
فهمي: طول ما هو مبيتكلمش طول ما معتز ساكت اول ما يبدء يتكلم معتز هيخاف على نفسه و هيخلص عليه 
داليدا: تمام يا فندم 
♕ في اليوم التالي ♕
راحت داليدا لمعتز و اتقف معاها على انه يخلص على اسر بدون ما حد يحس و هي فهمته انها هتاخد وقت عشان الموضوع يبان طبيعي 
♕ بعدها بيومين ♕
راحت داليدا لاسر المستشفى 
و يومها بليل 
في مبنى المخابرات داخل مكتب فهمي 
فهمي بغضب:????انتي هتستعبطي 
داليدا: و انا عملت ايه. 
فهمي بغضب????: بقولك تحاولي انه يفضل ساكت 
تقومي اول ما تروحي ينطق كدا على طول 
داليدا: ولله ما كلمته كل اللي عملته اني حطيت ليه القهوة 
فهمي: و دي قهوة سحرية يعني 
داليدا: هو دا اللي حصل 
فهمي: لازم اسر يبقى تحت عينك فاهمه 
داليدا: فاهمه 
( و توالت الايام و داليدا بتنقل لفهمي كل حاجه بتحصل و بتحاول تحمي اسر
بعدها بفترة 
داليدا بتوتر: يا فندم انا عايزة اعتذر عن المهمة دي 
فهمي: يعني ايه 
داليدا:  يعني انا عايزة استقيل عن المهمة دي 
فهمي: ايه السبب 
داليدا: بصراحة انا حبيت اسر ولازم ابعد عنه 
فهمي: حبتيه فتتخلي عن حبك بسهولة كدا 
داليدا: انا ارملة و هو شاب عازب و واحد زي اسر ايه اللي يخليه يربط نفسه و حياته بواحدة زي و الناس هتقول ايه 
فهمي: اسر لو حبك بجد مش هيفرق معاه كل اللي بتقوليه دا كل اللي هيشوفه هو حبه و ازاي يتمسك بيه و انتي كمان لازم تتمسكي بحبك و دافعي عنه 
داليدا بتوتر: بس 
فهمي بمقاطعة: مفيش بس اتمسكي بحبك و متتخليش عنه عشان اي كلام فاضي فاهمه 
داليدا بفرحة و توتر: فاهمه. 
♕ عودة من الفلاش باك ♕
غيث بصدمة:???? كل دا حصل 
فهمي: ايوة و البيه ضيع كل حاجه بغباؤه 
اسر: و هصلح كل حاجه تاني 
♕ في اليوم التالي ♕
اسر رجع من اسكندريه و راح على بيته و شاف نازلي و اللي اعدت تعاتبه كتير اوي على ماشيه من البيت و على بعد داليدا عنها عشان هي اتعلقت بيها اوي 
و باليل قرر اسر يروح لداليدا البيت 
♕ في بيت داليدا ♕
داليدا: يا ابني اسمع الكلام بقى تعبتني حرام عليك 
اسر ابنها: يوة انتي مش بتزهقي 
داليدا بتعجب????: مش بزهق 
ثم اكملت بصوت عالي: بص ياض انت تسمع الكلام احسلنك و مسمعش صوتك فاهم 
اسر:  متسمعيش صوتي و انتي صوتك سمع الشارع كله 
داليدا بغضب????: انا امك يعني ازعق براحتي 
اسر بتعجب:???? يعني عشان امي تعدي تزعقي دا سبب مقنع 
داليدا بصوت عالي:???? انا مش هرحمك النهاردة يا قرد يابن القردة 
اسر بضحك????: انا مش قرد لو انتي ????قردة دي حاجة ترجعلك 
و سابها و طلع يجري و استخبى ورا حسام 
حسام: تاني حوار كل يوم دا 
داليدا بغضب????: انت اللي مدلعه دا بيشتمني و يقولي ياقردة 
حسام بغضب????: اسر ايه اللي انا سمعته دا 
اسر بغضب????: هي بتقولي يا قرد ????يا ابن القردة قولتها انا مش قرد انتي لو شايفه نفسك قردة انتي حرة غلط كدا 
حسام و هو يحاول التحكم في ضحكه????: الصراحة لا 
داليدا بغضب????: لا 
حسام: ايوة 
اسر: احنا دلوقتي رجالة بتتكلم بتدخلي ليه وتقطعينا 
داليدابغضب????:شوفت 
حسام:عيب كدا يا اسر 
اسر:لا مش عيب مش هي قالتلي لما حد يكون بيتكلم عيب تدخل و تقاطعه في الكلام 
حسام:ايوة 
اسر: طيب ما هي عملت كدا 
احلام بضحك????:شكلك بقى وحش اوي 
ملك????:معلش يا ابني هما الامهات كدا يعملوا الحاجة و يجوا عندنا و تبقى عيب 
مالك: ????اه والله يا اختي 
احلام????: وحيات امك انتي و هو بقى كدا 
ملك:???? الصراحة يا ماما ايوة 
احلام بغضب????: انا هسيب ليكم البيت و اطفش
مالك????: شوفي جملة جديدة على طول بتقولي كدا 
داليدا بصدمه:???? ايه العيال دي احنا مكناش عيال دا احنا ايامنا 
ملك بمقاطعة????: يوة حفظنا كنا ايامنا بنسمع الكلام مبنقلش لا و منعليش صوتنا و كنا نضاف و بنروق اوضتنا و نساعد ماما في البيت صح 
حسام بضحك????: والله ما قادر ايه دا 
احلام بغضب????:دا عملك لاسود 
حسام بضحك????:ليه عملي انا ما ممكن يكون عملك انتي
احلام بغضب????:طلقني يا حسام 
حسام بهدوء و هو يحاول التحكم في ضحكه و قام بلف دراعة حولين كتف احلام: و انا مالي يا قلبي ❤ بس هما وحشين انا مالي 
مالك: ????شكرا على الجدعنه يا بابا بعتنا كدا 
حسام: اخرس يلا ثم اكمل: روحي انا بحبك ❤ والله
احلام و قد اتمحى غضبها: و انا كمان بحبك❤ اوي 
ملك: ????هي بتحبه و هو بيحبها و احنا اللي هنلبس في الاخر 
مالك:???? و احتمال نغسل الموعين كمان 
داليدا:???? و انتو مالكوا يا ولاد الحشرية 
اسر: ????و انتي داخلك ايه يا ماما في كلمنا 
داليدا بسخريه????: ولازمتها ايه ماما بقى.
اسر????:انا غلطان اني بحترمك و 
قاطعهم جرس الباب 
احلام:مين اللي هيكون جاي 
حسام: مش عارف هروح افتح 
فتح حسام الباب 
حسام بصدمه: ????اسر 
اسر بتعجب????: حضرتك تعرفني 
حسام: ايوة انا جوز اخت داليدا و شوفت حضرتك لما كنت في غيبوبة و داليدا كانت معاك في المستشفى
اسر: اهلا و سهلا بحضرتك
حسام: اهلا بيك حمدلله على السلامة
اسر: الله يسلمك هي داليدا موجوده 
حسام: ايوة اتفضل
دخل اسر مع حسام و حسام نادى ليهم من جوا و كلهم طلعوا 
داليدا بصدمة:???? اسر 
اسر بفرحة☺️: ايوة 
اسر ابنها: ????مين دا يا ماما اللي بيتنادى باسمي 
اسر و قرب عليه و نزل لمستوى: انا اسر 
اسر الصغير،: و انا اسر
اسر الكبير: اهلا بيك 
اسر الصغير: اهلا بس انت تعرف ماما 
اسر الكبير: ايوة و كان نفسي اتعرف عليك انت كمان 
اسر الصغير: تعرفها منين 
اسر الكبير: كنت بتعالج عندها 
اسرالصغير: و هي بتعد تزعق عندكم بردوا ولا الدور الشرس دا هنا بس ????
احلام: اسر عيب 
اسر الكبير بضحك:???? ايوه بتزعق عندنا و بتتعصب كمان.
اسر الصغير????: برة بتتعصب و جوا بتتعصب طيب الواحد يكلمها امته بس يا ربي 
اسر الكبير: هي متعصبة دلوقتي
اسر الصغير بهمس: متعصبة دي كانت هتكلنا 
اسرالكبير بهمس: كدا انت طمنتني 
اسر الصغير: هو انت كنت هتقولها حاجه تعصبها 
اسر الكبير: ايوة 
اسر الصغير: لف و ارجع بكرة احسن تبلعك 
اسر الكبير ضحك بصوته كله???????? 
داليدا بغضب:???? بتضحك على ايه و ايه اللي جابك اصلا 
حسام: داليدا ميصحش 
احلام: اتفضل اعد 
اسر:  شكرا ليكم بس بعد اذنكم كنت عايز اكلم داليدا على انفراض 
احلام: طبعا اتفضل داليدا خدي الاستاذ على البلكونه و اتكلموا برتحتكم 
داليدا بغضب: ????مفيش بنا كلام 
حسام: ادخلي يا داليدا و صفي الخلاف دا 
اسر: بعد اذنك 
داليدا: اتفضل 
اسر الصغير: بلاش البلكونة 
اسر الكبير: اشمعنا 
اسر الصغير شاور له يوطي و قاله: اصل لو هي اتعصبت اوي ممكن ترميك منها ????
اسر الكبير: دا بجد 
اسر الصغير: احتمال   
داليدابغضب????:بتقولوا ايه 
اسر الكبير: ولا حاجه دا يوصيني عليكي
داليدابسخريه:???? يسلام
اسر: ايوة بيقولي اوعى تزعل ماما 
داليدا: انفضل يا اسر 
دخل اسر و داليدا البلكونة
داليدا: جاي ليه
اسر: دي حمدلله على السلامة
داليدا: انت هربت مش كنت مسافر 
اسر: كان غصب عني كنت فاهم غلط 
داليدا: و دلوقتي فهمت 
اسر: ايوة 
داليدا: و بعدان 
اسر: انا عارف انك زعلانه مني بس صدقيني هعوضك عن كل اللي شوفتيه معايا 
داليدا: المعنى 
اسر بحب:♥ انا بحبك و بطلبك رسمي دلوقتي للجواز 
داليدا: و انا مش موافقه
اسر بصدمة????: انتي بتقولي ايه 
داليدا: زي ما سمعت كدا 
اسر: انتي مش بتحبيني 
داليدا: كنت 
اسر: كنتي 
داليدا: ايوة
اسر: و دلوقتي
داليدا: معدش
اسر: ليه 
داليدا: عشان انا عمري ما امأمن على نفسي مع واحد زيك و ..
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرحة غدارة للكاتبة عبير أشرف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!