Uncategorized

رواية يا أنا يا هو الفصل الرابع بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الفصل الرابع بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الفصل الرابع بقلم عبير أشرف – كامو

رواية يا أنا يا هو الفصل الرابع بقلم عبير أشرف

وقفنا لما البنت دخلت حضنت اسر
……. بدلع و هي تلف يداها حولين رقبته: وحشتني اوي يا اسورة انا مصدقتش نفسي لما طنط قالتلي انك اتكلمت تاني 
اسر و قد قام بفك يداها بعنف???????????? و دفاعها بعيد عنه: انا مش قولتلك ميت مرة مبحبش الطريقة دي 
…….. و هي تمثل الحزن????????: كدا يا اسر دا انا كنت تعبانه من غيرك اوي و وقت ما اجيلك تعمل فيا كدا 
اسر بغضب:???????? اطلعي بره يا شاهي 
شاهي بتمثيل: كمان بتضرتني بره 
اسر بغضب ????????و صوت عالي : اخفي من وشي يا شاهي
داليدا و كانت في صدمة افاقت منها على صوت اسر العالي 
داليدا: ما خلاص يا صفرا قالك اطلعي بره 
شاهي بغضب????????: صفرا مين يا بتاعة انتي ثم اكملت بتكبر انا شاهي هانم 
داليدا بسخريه????????: و تطلعي مين يا ست شاي هانم 
شاهي بغضب:???????? شاي ايه يا بيئة انتي مين 
داليدا بسخريه:???????? انا دكتورة البيه اللي واقف هناك دا 
شاهي بسخريه????????: انتي دكتورة غريبة 
داليدا بسخريه????????: غريبة ليه يا ختي 
شاهي بسخريه????????: دا انتي شكلك ميدلش حتى على انك بتنضفي الحمامات 
داليدا بصدمة:???????? حمامات 
شاهي بسخري????????ه: ايوه 
كل هذا تحت انظار اسر، الذي فضل في هذة اللحظة السكوت و عدم التدخل 
داليدا بغضب????????: انا بقى هوريكي شغلك يا صفرا 
و انقضت داليدا على شاهي و قامت بضربها و كانت شاهي تحت و داليدا فوقها و ضربتها كثيرا و في هذة اللحظة قرر اسر التدخل 
اسر بغضب????????: ممكن كفاية كدا انتو الاتنين 
شاهي بوجع:???????? اسر الحقني من الجربوعة دي 
داليدا بغضب????????: جربوعة مين يا معفنة 
و اشتداد في ضربها 
( في الوقت دا اسر كان بيحاول يبعد داليدا عن شاهي و واجه صعوبة في دا و هو بيشد داليدا من فوقها هي ماسكة في شعرها جامد لحد ما اتخلع كله في اديها) 
داليدا بصدمة ????????و هي ممكسة شعر شاهي. 
و اسر ايضا حلت عليه صدمة ????????
داليدا بسخريه????????: كمان لبسة بروكة 
( شاهي في الوقت دا قامت و كان من الضرب وشاها في كدمات و كمان الوان الميكب ساحت على بعض و شعرها مكنوش لان شاهي شعرها مش حلو عشان كدا بتلبس بروكة) 
داليدا بسخريه????????: سلام قولنا من رب رحيم ايه الاشكال دي دا انتي ايه بت كلك كدا تركيب.. 
و اسر يحاول ان يكتم ضحكته???????? على شكل شاهي 
شاهي بغضب????????: عجبك كدا يا اسر 
اسر و هو يكتم ضحكته????????: انتي اللي بدأتي في اهانتها 
شاهي بغضب???????? و هي تغادر: انا هعرفك يا بيئة مين هي شاهي الحديدي 
( شاهي الحديدي بنت عم اسر والدها كان في الشرطة و استشهد هي بنت مغرورة جدا و والدتها اللي مشجعاها على كدا كل همهم الفلوس و السهر و هي نفسها تتجوز اسر و دا طبعا بتخطيط من والداتها بس اسر مش بيطقهم) 
بعد ما شاهي مشيت داليدا تنظر لاسر بغضب ????????
اسر بتعجب????????: بتبصيلي كدا ليه. 
داليدا بغضب:???????? عجبك اللي حصل دا 
اسر بتعجب????????: هو انتي اللي زعلانة دا البت اتشوهت خالص 
داليدا بسخريه????????: لا يا عني دي كلها تركيب و دي النتيجة ساعة ما دخلت الاوضة حسيت جمل داخل عليا بكعبها دا 
اسر بتسليه: بتتريقي، عليها عشان عمرك ما تعرفي تلبسي حاجه كعب شيك مش كوتشي شبة شبشب الحمام 
داليدا بغضب:???????? لا يا اخويا اعرف البس احسن من كدا كمان بس النفس 
اسر بسخريه????????: انتي مش شايفة نفسك انتي لو لبستي حاجه زي دي تنفسي برج القاهرة او برج خليفة 
داليدا بغضب????????: نعم يا عمر 
اسر: بت انتي شغل الشوارع دا مبحبوش 
داليدا بغضب:???????? شوارع و بعدان انت بتتنك على ايه 
اسر بغرور: انا اسر الحديدي اللي اي واحدة بس تتمنى اني ابصلها 
داليدا بسخريه????????: اوعى تكون فاكر شوية العضلات دول اللي محلينك دول كلها حقن هرمونات 
اسر بصدمة????????: حقن هرمونات. 
داليدا بسخريه????: ايوه
اسر بغضب????????: ليه يا ختي شايفني فرخة اودامك عشان ابقى متهرمنه 
داليدا بسخريه????????: اف انا زهقت من وشك دا من الصبح و انا في وشي الخلقة دي ليه يا ربي كدا. 
اسر بغضب????????: ماله وشي يا قطة 
داليدا بسخريه????????: قطة وش فقر يلا اهو كله تخليص ذنوب الحمدلله 
اسر بغضب:???????? اخفي من وشي دلوقتي احسلك 
داليدا بسخريه????????: اطمن يا عم الفرخة انا كدا كدا ماشية 
و تركته داليدا و غادرت و هو يستشيط غضبا. 
♕ في فيلا شاهي♕
نجوان: كل دا يحصلك و هو واقف ساكت 
شاهي بغضب????????: ايوة البيه كان بيتفرج انا خلاص زهقت 
نجوان: زهقتي من ايه 
شاهي بغضب????????: زهقت يا مامي من موضوع اسر دا كدا كدا هو مش بيطقني 
نجوان: انا هعرف ادخلة من طريق تاني. 
شاهي بتعجب????????: طريق مين. 
نجوان بشر:???????? نازلي 
شاهي: ازاي 
نجوان????????: ازاي دي بتاعتي انا المهم الورث ميرحش بره. 
شاهي: تمام انا بكرة مسافرة مع صحابي 
نجوان بغضب:???????? مسافرة فين انا عمالة اخطط و حضرتك مسافرة 
شاهي: يا مامي على ما اتتي تخلصي خططك اكون انا غيرت جو يومين. 
نجوان: يومين و تكوني هنا 
شاهي: حاضر 
♕ في بيت داليدا ♕
احلام: انتي جيتي يا داليدا 
داليدا: يا دي سؤال كل يوم ايوه و ربنا جيت هيكون مين يعني عفريتي 
احلام: نفسي مرة تدري من غير طولة لسان 
داليدا بتعجب????????: هو البيت هادي كدا ليه 
احلام: حسام خد العيال يفسحهم 
داليدا: و الواد ابن الهبلة فين 
احلام: ابن الهبلة اكيد حسام خده مع العيال يعني هيسيبه. 
داليدا: انا لو قضيت عمري كله مش هوفي حقك انتي و حسام 
احلام: حق ايه يا عبيطة انتي اختي و ابنك دا ابني 
قامت داليدا باحتضان احلام 
و قاطع دخولهم 
حسام و اسر و ملك و مالك 
حسام: ايه الفضيحة دا طب اداروا كدا 
احلام: ندارى ليه دي اختي 
حسام: اختي
احلام: ايوة 
داليدا: حمدلله على سلامتكم 
حسام و العيال: الله يسلمك 
داليدا: تعالى ياض مزعل خالتك ليه و مزعلني كمان 
اسر: مزعل خالتو اه لكن انتي محدش يعرف يزعلك 
داليدا بصدمة????????????: ايه 
حسام و احلام بضحك????????: الواد دا معاه حق 
ملك و هي تجلس بجانب داليدا: لا محدش ليه دعوه بدي دا متزعلوهاش 
داليدا: والله انتي اللي في العيلة دي 
حسام: ماشي يا ختي عملتي ايه النهارده 
داليدا:  يالهوي على اللي حصل 
وقصت لهم داليدا ما حدث و قضوا الليل في سهرة لهم جميعا 
♕ في صباح يوم جديد ♕
في المستشفى 
غرفه اسر 
داليدا و هي تقدم لاسر القهوة 
داليدا: هو كل يوم القهوة دي على الصبح كدا من غير فطار 
اسر: دانظامي و 
قاطع دخولهم 
…..:  انا مش مصدق نفسي بقى اسر باشا الحديدي بتفسه يطلبني 
اسر ببتسامة???????? و هو يقوم بحتضانه: وحشتي اوعي يا عم 
فارس ببتسامة????????: انت اكتر واالله بجد المكان ملوش اي طعم من غيرك
اسر ببتسامة????????: اعد و وجه حديثه لداليدا ممكن تسبينا شوية 
داليدا: حاضر 
و تركتهم داليدا 
اسر: فارس انا محتاجك معايا 
فارس: عنيا انت صاحب عمري حتى شغلنا مع بعض انت اكتر من اخويا و يعلم ربنا زعلت عليك اد ايه لما عرفت اللي حصل 
اسر: انت عارف انا مكنتش بتكلم ليه 
فارس: ليه 
اسر: من الصدمة???????? لما عرفت مين راجل المافيا هنا 
فارس بهتمام: مين. 
اسر:……. 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرحة غدارة للكاتبة عبير أشرف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى