Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمود

     رواية حياة الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمود

صباح يوم جديد في الشركه 
اسد : حياه انا لازم اسافر فرنسا بكره ضروري 
حياه : لي 
اسد : شويه شغل هناك بس لازم يخلصوا 
حياه بحزن : هتجي امتا 
اسد : شهر كده 
حياه : شهر … شهر كتير اوي 
اسد : اعمل اي بس يا حبيبتي ده شغل 
حياه : متعملش حاجه المهم تخلي بالك من نفسك و تكلمني كل شويه
اسد : حاضر يا قلبي
اسد : دلوقتي بقا يلا علشان في اجتماع
حياه : يلا
&____________________&
محمود: يلا يا ملك في اجتماع دلوقتي بخصوص صفقه المستثمر اليوناني 
ملك : تمام 
محمود: مالك في حاجه
ملك : هااا لا مفيش
محمود : تمام قدامي علي اوضه الاجتماعات 
     في قاعده الاجتماعات  
اسد بيشرح الجالسين و بيتكلم معاهم و كان من ضمن الجالسين شخص اسمه ( ايمن ابوالمجد شاب في عمر اسد و صاحب شركات ابو المجد )
اسد بعد ما خلص كلامه : و بكده امون خلصت استاذ ايمن عندك اي مشكله في كلامي 
ايمن و هو ينظر لملك بإعجاب : لالا مفيش مشاكل و انا سعيد بشراكتي معاك يا استاذ اسد 
اسد : كويس و كده الاجتماع خلص اتفضلو علي مكاتبكم 
قام الكل و مشي ولسه ملك بتطلع من الباب 
ايمن : انسه ملك 
ملك : نعم 
ايمن بإعجاب : ممكن اتكلم مع حضرتك شويه 
ملك : نعم في حاجه ولا اي 
ايمن : لا بس كنت……قطع كلامهم محمود
محمود : استاذ ايمن في حاجه ولا اي 
ايمن : انا كنت بتكلم مع الانسه ملك في موضوع
محمود و هو ينظر لملك بغضب شديد : خير في حاجه
ايمن و هو بينظر لملك : هو خير انا كنت عايز اطلب ايد الانسه ملك 
محمود بغضب : نعم يا روح امك ايد مين 
ايمن بغضب : محمود انت بتتكلم معايا انا كده و بعدين اي دخلك انت في الموضوع
كل ده تحت صدمه ملك ……
محمود و هو بيمسك ايد ملك : ملك خطيبتي و هنتجوز قريب إن شاء الله
ملك بصدمه بنظر لمحمود: انت بتقول اي 
محمود و هو بيشدد علي مسكت أيدها : اي يا حبيبتي في حاجه
ملك : لا لا مفيش 
ايمن : احم انا اسف عند ازنكو
محمود: ازنك معاك يا ايمن قصدي يا استاذ ايمن
بعد ما ايمن مشي محمود ساب ايد ملك 
ملك : ممكن افهم اي اللي انت عملته ده 
محمود ببرود : عملت اي مش فاهم 
ملك : مش تستفزني اي خطيبتك دي و بعدين الراجل معاه حق انت بتدخل لي 
محمود بغضب و مسكها من دراعها : لما تتكلمي معايا تتكلمي بأدب و طبعا مينفعش تتكلمي مع جوزك المستقبلي كده ولا اي 
ملك بدموع : م..ممكن تسيب ايدي
محمود ساب أيدها و مشي و هي راحت علي مكتبها 
&_________________&
ملك في مكتبها بتعيط بسبب طريقه محمود معاها 
ملك : هو بيعمل لي كده .. ممكن يكون كلام حياه صح لالا ده بتاع بنات كل يوم مع وحده شكل و انا مش بحبه ….. قلبها: لا بتحبيه مش تكابري انتي حبيتيه من اول يوم شوفتيه 
عقلها : لا مبتحبوش ده ميستهلهاش و بيعاملها بتكبر و غرور 
قلبها : مش تسمعي منه 
عقلها : لا اسمعيني 
ملك بانهيار : باااااااس بس 
حياه دخلت علي صوت ملك 
حياه : ملك حبيبتي مالك 
ملك بدموع : عايزه اروح 
حياه : مالك طيب 
ملك : عايزه اروح بقولك 
حياه : طب يلا انا خلصت شغلي و اسد مشي يلا يا حبيبتي بس اهدي 
ملك : حاضر 
طلعت ملك مع حياه 
محمود: اوصلكو
ملك : لالا يا حياه 
محمود بحزن : ملك فيكي اي مالها يا حياه 
حياه: معرفش يا محمود
محمود: طب سيبيها روحي انتي 
ملك : لا انا هروح هروح معاها 
محمود: والله طب مش هتروحي لسه وراكي شغل 
ملك : شغل اي ده 
حياه : خلاص خلاص انا همشي انا و انتي خلصي و تعالي و خلي بالك من نفسك
محمود: متقلقيش عليها 
حياه : طيب سلام انا بقا 
ملك : ممكن افهم شغل اي انا خلصت شغلي 
محمود: اركبي العربيه
ملك : مش هركب و بعدين انت…
محمود : انتي لسه هترغي  شالها محمود ركبها العربيه 
ملك: انت انسان قليل الادب ازاي تسمح لنفسك تعمل كده 
محمود : بت انتي اسكتي خالص …. و مشي بالعربيه
بعد فتره قصيره وصلو علي الكورنيش
ملك : ممكن افهم وقفت هنا لي 
محمود : تعالي بس 
نزلت ملك و محمود وقعدو علي الكورنيش
محمود: ملك انا اسف 
ملك : اسف علي اي ولا
محمود: انتي هتمثلي 
ملك : اسكت اسكت 
محمود: حاضر هسكت
بعد شويه من سكوتهم 

< div> محمود: تتجوزيني

 ‏ملك :…………..
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!